wtorek, 4 października 2016

Jesień w górach

Zastanawiam się, czy mi się znudzi fotografowanie tych samych gór?
Czy za jakiś czas, przestaną mnie fascynować, czy odpuszczę, a może nadal z roku na rok będę się zachwycać inaczej o każdej porze roku.




Fascynuje mnie na razie ich odkrywanie.
Chodzenie starymi ścieżkami, odkrywanie nowych i tęsknota za tymi, których już nie ma.
Ta tęsknota chyba najbardziej mnie boli.
Że drzewa te same,choć wyższe, że ścieżkami już nikt nie gna na pastwiska krów.
I tych krów już też nie ma w całej wsi. Że czas wszystko tam zmienia.
A ja nie potrafię się do tego przyzwyczaić.

Szukam krzaków dzikiej róży, wiem i doskonale pamiętam, gdzie ją dwadzieścia lat temu z mamą zbierałam. Znajduję. Na ścieżce, która jest tak zarośnięta, że jej gęstwinę porasta młody zagajnik.
W tym zagajniku płynie mały strumień, wzdłuż którego rosły gęsto kaczeńce...









8 komentarzy:

  1. Cudne zdjęcia i urocze miejsca :)
    Czasem sobie myślę, że przyroda i jej wszystkie elementy zmieniają się tak szybko jak szybko dopadają nas wady nowoczesności. U nas równie rzadko można zobaczyć zwierzęta hodowlane, a i prawdziwych gospodarzy coraz mniej. Chaty, piękne wiejskie chaty zamieniają się w murowane domy. Dzieci wcześniej mieszkające na wsi uciekaja do wielkich miast... Pamiętam moją Babcię i Jej uwielbienie do natury, spokojne siedzenie na ławeczce i rozmowy z sąsiadami... szkoda, że teraz Ludzie tak szybko "zamykają się" na innych i pozostają w czterech ścianach własnego domu. Nie dostrzegają zmian, nie żałują ich, żyją obok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. W Twojej wypowiedzi wiele jest racji ale obie wiemy, że nowoczesności nie da się zatrzymać. Na pewno jednak coś można zrobić z mentalnością, a o to bardzo niestety trudno. Moja babcia z gór była bardzo zamknięta na drugiego człowieka i w sumie nie wiem po kim mam to umiłowanie natury, bo wszyscy wokół mnie zazwyczaj pędzili przed siebie...

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia i piękne góry :)
    I powiem Ci z doświadczenia, że fotografowanie gór nie tylko się nie nudzi, ale z czasem fascynuje coraz bardziej i bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      To jestem na dobrej drodze :)

      Usuń
  3. Ciągnie mnie żeby jesień w górach odwiedzić, ale za nim wyzdrowieją to chyba zima nastanie :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesień jest taka cudowna.... w górach zwłaszcza.
    A nigdy nie byłam, nie widziałam, opisać nie mogę... wyobrażam sobie tylko to złoto, które Tatry zalewa. Piękne

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne fotografie! :) i opisy takie pełne sentymentu :)

    OdpowiedzUsuń