wtorek, 17 listopada 2015

Pragnienie

Kiedy wczoraj przeczytałam w książce Mariusza Szczygła "Mieszkanie nigdy nie będzie moje, ale nie ma to większego znaczenia, bo - jak się Państwo domyślają - będzie moje już na zawsze."
Zamknęłam oczy i książkę i dalej  już nie czytałam.

To zdanie weszło we mnie głęboko.


To miejsce w moim sercu, umyśle w każdej komórce w każdej chwili - będzie tam już na zawsze.
To będzie tak, że jak mówię alby myślę "góry" to przechodzi mnie lekki dreszcze niepokoju połączonego z podnieceniem i mam zaraz wilgotne dłonie.
Ale jeszcze dużo brakuje do objawów kiedy wymawiam i myślę "Tatry, Zakopane" i każdą pokrewną góralską nazwę.
Dobrze, że daleko mi jednak do omdlenia.
To wtedy oprócz dreszczy czuję się po prostu swobodnie.
Czuję wszechobecny spokój i ciepło.
Jestem sobą z całym moim dobrodziejstwem przywar i trudnym charakterem i strachami, które wczepiają mi się pod skórę i dziwnymi pokładami dobroci.
Tam czuje, że żyję pełniej niż gdziekolwiek indziej.

Taki chciałabym mieć tam pokój.
Drewniany ze stołem i krzesłem i łóżkiem.
Kąt do życia.
Nie sama ale dla nich też - dla niego i dla niej.
Dla naszej miłości.
Egoizm we trójkę.
Egoizm rodzinny.

A może nawet chciałabym mieć tam mieszkanie.
Na maleńkim, starym stryszku, drewnianego domu.
Pachnący przeszłością.
Życiem innych ludzi, odnalezionym przez nas.
Żeby pod oknem szurały buty i głosy turystów.
Nocne rozmowy, które toczą się po kostce Krupówek pod samą Gubałówkę. (a może nawet i puste flaszki)

Chciałabym.

Mieć dom.
Oczywiście drewniany.
I taki maleńki.
Z kominkiem i jasną kuchnią.
Żeby nam ocieplał codzienne chwile.

Chciałabym tam mieć moje własne okno.
Z widokiem, który zachwyca mnie spod zamkniętych powiek.
Nieustannie.
Który wprowadza ten spokój, tą harmonię.
Przy którym czuję się tylko maleńkim człowiekiem dużego Boga.
Który pozwala mi tylko milczeć z zachwytu, bo słowa są niepotrzebne.

Ot, takie małe moje pragnienie.

11 komentarzy:

  1. Podzielam Twoje marzenia! Piękny wpis :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyć nam nikt nie zabroni.
      Dziękuję :)

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że ci się to pragnienie spełni.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pozostaje nic innego, jak tylko życzyć Tobie aby to marzenie się spełniło! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oby się to pragnienie spełniło :)

    OdpowiedzUsuń