.post blockquote { font-size: 20px; margin-bottom: 20px; line-height: 1.65em; font-weight: 300; padding: 20px 20px 20px 50px; color: #fff; font-family:Georgia; background: #77818d url(http://1.bp.blogspot.com/-rF0Te6xJ--8/VavkUYXc64I/AAAAAAAAHCI/SyxWvM2NYa4/s1600/cytat-4a.png) no-repeat 20px 0px; text-align:center; }

piątek, 20 maja 2016

Stary zegar od pradziada Maria Konopnicka - przygody z książką


Stary zegar od pradziada Maria Konopnicka

Jeśli mam Wam dzisiaj przedstawić książkę to musi być właśnie ona!
"Stary zegar od pradziada" pojawił się na meblościance u dziadków nagle.
Nie pamiętam, żeby ktoś tą książkę kupił, czy przyniósł w prezencie. Nie było jej i nagle się pojawiła. Bardzo długo wzbudzała moje zainteresowanie z pozycji cztero- pięciolatki, z pozycji wersalki, czy też podłogi dla uściślenia.
Widziałam jej grzbiet, w ładnym kolorze, jakieś literki, nawet ktoś mi powiedział, że to książka dla większych dzieci więc wyobraźnia robiła swoje!


Aż w końcu kiedyś babcia ściągnęła ją podczas przedświątecznych porządków.
Trzeba było wytrzeć kurze i to był bardzo dobry pomysł. :)

Moim oczom ukazała się piękna okładka i przede wszystkim piękna dziewczyneczka.
Strona tytułowa od razu zachęca do obejrzenia - a ja wiem, że lubiłam takie stare klimaty od dziecka:)


Stary zegar od pradziada Maria Konopnicka

"Stary zegar od pradziada" to zbiór wierszy dla dzieci Marii Konopnickiej. Autorkę szczególnie pamiętam z czasów szkolnych i dzisiaj poczytałam sobie o niej tutaj (klik) i pod wielkim wrażeniem tej kobiety jestem.
Jej wiersze są ponadczasowe. A razem z ilustracjami pani Maryli Poreyko są piękne.

Stary zegar od pradziada Maria Konopnicka

Jeden z ponad trzydziestu wierszy, zamieszczonych w książce: Żabka Helusi, ale oprócz niego znajdziecie też słynny Parasol, Wielkie pranie, O czym ptaszek śpiewa, Deszczyk, Nasz świat, Choinka w lesie, Stefek Burczymucha i inne.

Stary zegar od pradziada Maria Konopnicka

Tytułowy zegar pradziada. Zobaczcie jaki fajny pomysł na okładkę, a potem na ilustrację do wiersza. To ten sam pokój z okładki, ten sam zegar tylko jego lewa strona - po prawej na okładce siedzi w fotelu dziewczynka :)

Stary zegar od pradziada Maria Konopnicka

Nie umiem Wam powiedzieć, która ilustracja jest dla mnie najpiękniejsza. Każdą lubię tak samo. Na każdej odnajduję coś, co chwyta mnie za serce.

Stary zegar od pradziada Maria Konopnicka

"A nicponiu! A ty zbiegu" - oj tak ta ilustracja, ta dziewczynka i pokorna kózka - wspomnienia z dzieciństwa u mojej drugiej babci :)

Stary zegar od pradziada Maria Konopnicka

"Stary zegar od pradziada 
Nic nie robi, tylko gada… 
Ledwie skończył – już zaczyna; 
Co godzina – to nowina..."

W ramach projektu "Przygody z książką" na moim blogu zachęcam Wam do przeglądania starszych wydań ciekawych książek. Moje pochodzą od dziadków, pradziadków męża, moich rodziców, a także są to moje książki, najczęściej wydane przed rokiem 1990. Jeśli dobrze poszukacie prawie każdą prezentowaną książkę można znaleźć na różnych aukcjach internetowych oraz w antykwariatach - czasem za przysłowiowy grosz :)

6 komentarzy:

  1. Żabka Helusi to jest nasza ulubiona kołysanka! Znamy na pamięć wszyscy w rodzinie☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Tę książkę dostałam od mamy, kiedy byłam dzieckiem. Obecnie jest w posiadaniu już moich dzieci. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna książka! Wzbudziła wiele wspomnień na temat książek z mojego dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna książeczka! Bardzo takie lubię. Mam pokaźny zbiór ze swojego dzieciństwa i czytamy je z Młodą:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajne ilustracje! Tak znajomo brzmią ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż wstyd przyznać, ale nigdy o tej książce nie słyszałam, a tytuł mnie od razu urzekł :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj ze mną jesteś :)