środa, 13 kwietnia 2016

W piekarni Pięciu Przemian - Anna Czelej

Kolejną pozycją związaną ze zdrową dietą, którą chcę przedstawić jest książka "W piekarni Pięciu Przemian" Anny Czelej.

Spojrzyjcie obok na zdjęcie- i już można wyobrazić sobie wspaniały zapach chleba, który możecie upiec sami w domu! 

Ze wstępu możemy się dowiedzieć, jakie znaczenie dla ludzi i kultury miał chleb.  Chleb jako dar od bogów, oraz wszystko to, co związane było z jego wyrobem miało charakter sakralny.  Święta dotyczące plonów miały podniosły i ważny wydźwięk.
Autorka wspomina również o polskich zwyczajach - witanie gości bochenkiem chleba i solą, dobrze mi znanym z babcinego domu - robieniem znaku krzyża na chlebie zanim zacznie się go kroić i całowaniem kromki chleba, kiedy upadnie na podłogę. 
Kiedyś nie do pomyślenia było, aby wyrzucić chleb do kosza na śmieci. 
Dowiemy się również jak wyglądał kiedyś wypiek chleba i jak zmienił się obecnie. 

Książka najbardziej ucieszy osoby, które zmagają się z nietolerancją glutenu. Nie ma chyba na rynku drugiej książki z przepisami, która zawierałaby ich tyle - ponad sześćdziesiąt. Każdy przepis składa się z opisu składników i dokładnego opisu przygotowania danego wypieku oraz zdjęcia gotowego produktu.

Jeśli macie ochotę zobaczcie jak książka jest wydana - (klik)

Nota z tyłu okładki: 

"Jeśli nie możesz obejść się bez smaku świeżego chleba z chrupiącą skórką, sięgnij do niniejszej publikacji, dzięki której poznasz przepisy na aromatyczne i zdrowe pieczywo.

Anna Czelej, specjalistka od gotowania według Pięciu Przemian, wychodzi naprzeciw miłośnikom domowych chlebów, bułek i innych wytrawnych wypieków. 
Prezentuje 80 sprawdzonych przepisów, w tym ponad 60 na wypieki bezglutenowe, dzięki czemu każdego dnia będziesz cieszyć się świeżym pieczywem.

Zapraszamy Cię w progi piekarni Pięciu Przemian. Znajdziesz tu proste przepisy, z których samodzielnie przygotujesz pyszne i zdrowe wypieki.

Chleb dyniowy, chleb na zakwasie gryczanym, bułeczki jaglane z sezamem, chleb żytni na drożdżach, a także tarta z bakłażanem, krakersy z amarantusem lub podpłomyki ryżowe... te przepisy sprawią, że na twoim stole już zawsze będzie gościło aromatyczne pieczywo." 




Bardzo dziękuję Wydawnictwu Illuminatio  za możliwość recenzji książki.

3 komentarze:

  1. Kiedyś interesowałam się kuchnią Pięciu Przemian. Potem trochę zmieniłam podejście do niektórych spraw, ale do dziś gotuję rosół według zasad tej kuchni - najpierw przyprawy, potem warzywa, a na końcu mięso. I dużo imbiru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja co tydzień piekę sobie chleb bezglutenowy i powiem szczerze nie lubię ,nie chce mi się i w ogóle jak mam znowu brudzić ciastem miskę do wyrabiania mam dość.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię domowe chleby, ale piec ich nigdy nie lubiłam, za dużo roboty ;) Jednak odkąd mam automat do chleba, dość często pieczemy.

    OdpowiedzUsuń