poniedziałek, 28 września 2015

Coco avant Chanel (2009)

Coco Chanel to dla mnie tylko perfumy i "mała czarna". 
Więcej nic. 
Do wczoraj, kiedy to w Stopklatce zobaczyłam obraz Anne Fontaine "Coco avant Chanel". 

I bardzo dziwny był ten film: wyważona historia miłości Gabrielle Coco Chanel do Arthura Capela. Tym bardziej fascynująca, że prawdziwa. 

Niestety od samego początku miałam wrażenie, że zbyt wiele tutaj niedopowiedzeń, tajemnic i bije ogromną pustką.
To wszystko było zbyt proste i piękne.
Po tym jak po filmie przeczytałam jedną recenzję, życiorysy obojga kochanków, już wiem, że film tylko muska najważniejszą historię miłosną życia Coco, która ją ukształtowała, pozwoliła rozwinąć skrzydła i na tym koniec. A przecież życie projektantki, która zrewolucjonizowała modę i wyznaczyła pewne kanony modowe zasługuje na coś więcej, tym bardziej, że było bardzo kontrowersyjne i ciekawe bo w takich czasach przyszło jej żyć.

Film jest piękny od strony artystycznej. Minimalny jak mała czarna ale nad wyraz elegancki i harmonijny. 
Spina sceny z życia Coco w jedną całość, przeplatając w nich miłość, niepokój, troskę i szaleństwo.
Audrey Tautou pasuje to tych obrazów i epoki idealnie! 



Film zachęcił mnie do tego, żeby obejrzeć o Coco jeszcze inne filmy, może znaleźć o niej książki. Z czasem podzielę się z Wami tym co znalazłam.

reżyseria: Anne Fontaine
scenariusz: Anne Fontaine, Camille Fontaine
gatunek: biograficzny, dramat
produkcja: Belgia, Francja

3 komentarze:

  1. I to właśnie najbardziej lubię w filmach biograficznych - potrafią zaintrygować i zachęcić do poszukiwania.
    Jeśli chodzi o książki to "Coco Chanel. Życie Intymne" Lisy Chaney i " Coco Chanel. Legenda i życie" Justine Picardie wydają się być dobre, choć tylko przeglądałam. Niestety, w mojej bibliotece ich nie ma i póki co muszę obejść się smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam ten film i tak jak napisałaś jest artystyczny . Taki piękny obraz , wysmakowany . Bardzo mnie urzekł . I faktycznie intryguje do tego aby poszukać jeszcze więcej informacji o jej życiu . Film pięknie ukazał jej pasję i kreatywność .

    OdpowiedzUsuń