.post blockquote { font-size: 20px; margin-bottom: 20px; line-height: 1.65em; font-weight: 300; padding: 20px 20px 20px 50px; color: #fff; font-family:Georgia; background: #77818d url(http://1.bp.blogspot.com/-rF0Te6xJ--8/VavkUYXc64I/AAAAAAAAHCI/SyxWvM2NYa4/s1600/cytat-4a.png) no-repeat 20px 0px; text-align:center; }

piątek, 20 marca 2015

Zaćmienie



Oglądam dzisiaj zaćmienie słońca z różnych perspektyw mojej okolicy.
Spomiędzy gołych jeszcze gałęzi, ze schodów, spod domu, z ulicy.
Dwa kawałki  kliszy fotograficznej są idealne do tej obserwacji.
Ludzie zatrzymują się na ulicy, przyglądają się mnie, potem słońcu.
W jednym biurowcu dwóch chłopaków wygląda przez okno i też patrzą.
Kobiety na parkingu siedzą na krawężniku i zerkają przez swoje kawałki szkieł.

Natura w swojej prostocie, skomplikowaniu, pięknie i brzydocie zawsze mnie przeraża.
Zjawiska związane z Kosmosem, niebem, gwiazdami, Słońcem.
Ostatnia zorza, dziś zaćmienie. Kiedyś ludzie brali je za znaki: nieszczęścia, wojny.
A dziś?

Tysiące pytań: dlaczego, po co, kiedy, jak?
Czy Słońce zgaśnie?
Co po drugiej, ciemnej stronie księżyca?
Dlaczego asteroida leci?
A co z człowiekiem?
A dlaczego?

Jeśli Ziemia taka tycia w tym wielkim Kosmosie, to jak maleńki jest człowiek?
I dlaczego tej maleńkości, pyłku, nieuchwytności, sekundy swojego życia nie szanuje?

18 komentarzy:

  1. Jeśli nieszczęście to wróży to można winne zrzucić na terrorystów...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiejsze zaćmienie mnie troszkę zaskoczyło - jak to możliwe że pominęłam tą informację w wiadomościach? Nagle zaczęło robić się ciemniej... myślę - BURZA ? :)

    I w tej oto chwili w DDtvn rozwiano moje wątpliwości :)

    Pozdrawiam, www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja byłam właśnie zaskoczona, ze aż tak ciemno jak myślałam nie było, chociaż było bezchmurne niebo :)

      Usuń
  3. U mnie zrobiło się trochę ciemnej i było zimno. Gdy było po wszystkim wróciło słońce i wysoka temperatura.
    Naslonecznej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas cały wczorajszy dzień był zimny i bardzo wietrzny.

      Usuń
  4. Akurat w kulminacyjnym momencie zaćmienia wychodziłam z małą z domu. Nie wiem ile zczaiła, ale mówiła. że "ksiensyc i słonceczko!" :) Już drugi raz miałam okazję to przeżyć. Coś niesamowitego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mądra mała :)
      Ja z tego co pamiętam to 3 raz.

      Usuń
  5. Wow, fajnie, że sobie tak oglądałaś zaćmienie przez kliszę :) Ja niestety to przeoczyłam... Masz rację, Kosmos jest niesamowicie wielki w porównaniu z Ziemią, a z człowiekiem to już w ogóle :P Zawsze mnie interesował - pasjonował i przerażał, jak Ciebie... Ale kto w tych czasach ma chwilę, by tak jak my zatrzymać się i pomyśleć nad czymkolwiek...?:( Ważne, że jednak ktoś traki jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znajdujemy wspólny język nawet w spawach Kosmosu :D

      Usuń
  6. U nas zrobiło się jakoś hmmm dziwnie więc zauważyłam ten moment. Oglądałam zaćmienie przez 2 pary okularów przeciwsłonecznych i obiektyw aparatu, którym uwieczniałam wydarzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomyślałam, że mogę robić zdjęcia - będziecie mieć fajną pamiątkę :)

      Usuń
  7. To było niezwykłe. Słońce świeciło tak ostro i nagle zrobiło się ciemniej, choć słońce dalej górowało na bezchmurnym niebie. Nadzwyczajne zjawisko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam pojęcia jak mogłam przeoczyć tą informacje .. :-(

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety ja przeoczyłam ten moment i nie widziałam nic, a szkoda wielka.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj ze mną jesteś :)