.post blockquote { font-size: 20px; margin-bottom: 20px; line-height: 1.65em; font-weight: 300; padding: 20px 20px 20px 50px; color: #fff; font-family:Georgia; background: #77818d url(http://1.bp.blogspot.com/-rF0Te6xJ--8/VavkUYXc64I/AAAAAAAAHCI/SyxWvM2NYa4/s1600/cytat-4a.png) no-repeat 20px 0px; text-align:center; }

wtorek, 24 marca 2015

Porcelana Śląska Park - Eko Jarmark Katowice 2015 cz. 1

Mam słabość do miejsc. Szczególnie do takich, które wzbudzają moje i cudze emocje.
W tym wypadku "cudze" są bardzo bliskie i jeszcze bardziej emocjonujące.
Wybierzcie się ze mną i moją mamą do Porcelany Śląskiej (Park)  na Eko Jarmark w Katowicach, którego patronatem była  Fundacja Giesche. A dla nas była to fantastyczna podróż w czasie.

porcelana śląska
Ta pani tutaj, w różowej czapce to moja mama. Już wiem, skąd u mnie skłonność do "macania" ;) moja mama zawsze i wszędzie jeśli tylko ma do czynienia z porcelaną delikatnie ją dotyka. To taki odruch, który ma od czasu praktyk zawodowych w Porcelanie Śląskiej właśnie.

porcelana śląska
Tylko dotykiem opuszków palców można znaleźć wypukłą małą skazę... a ciemna, najmniejsza plamka na talerzu nosi nazwę "muchy".

porcelana śląska
Obie szukałyśmy tutaj znamion przeszłości, o co nie było trudno. Na zdjęciu wymogi, które muszą spełnić pierwszo i drugo gatunkowe wyroby z 1997r. 

porcelana śląska
Pusta hala. Mama opowiada, że tutaj kleiło się kalkomanię na talerze i puszczało się na taśmę...
Obie boli nas ta pusta przestrzeń. To, że jest zimno i nic się nie dzieje. To, że kiedyś było tutaj życie.
 
porcelana śląska
Gipsowe odlewy do których wlewa się porcelanę.

porcelana śląska
Gipsowy odlew imbryka - dla mnie to był czajnik - ale tak mamo. wiem - imbryk :)
W tle część wystawowa jarmarku - tu akurat hand made - florystyka, poduchy, zabawki, torby, broszki - było sporo wystawców. 

porcelana śląska
A to już część Eko Jarmarku. Miody, sery, herbata, grzaniec, wino... same smakołyki i piękne zapachy!

porcelana śląska

Pomiędzy tym gwarem odwiedzających i wystawców, mama zaglądała dalej - ponieważ mam bardzo dużo zdjęć pozwoliłam sobie relację podzielić na dwie części - drugiej oczekujcie w przyszłym tygodniu :)
Serdecznie zapraszam!

porcelana śląska

6 komentarzy:

  1. Heh, jak ja to zrobiłam, że nie wiedziałam o tym jarmarku? xD Studiuję w Katowicach, mam możliwość tam jechać, a nie byłam! Musiało być super, fajne zdjęcia :) Lubię takie relacje, ale wiadomo - na żywo klimat najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicja, w czerwcu ma być coś znów - mignęło mi na ich fb - też chyba eko-jarmark więc będzie możliwość - rozerwiesz się w trakcie, albo po sesji :D
      Cieszę się, że zdjęcia się podobają i zapraszam na kolejną relację.

      Usuń
  2. Uwielbiam te budynki. Super się tam spaceruje. O jarmarku dowiedziałam się za późno, ale w sumie i tak byśmy się w obecnej sytuacji nie wybrali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam tam pierwszy raz.
      Będziecie mieć jeszcze niejedną okazję :)

      Usuń

Cieszę się, że tutaj ze mną jesteś :)