czwartek, 5 marca 2015

D. Chopra Jak zaspokoić apetyt, głód życia i pragnienie szczęścia?

Nie sądziłam, że z tak wielkim zaciekawieniem będę pochłaniać tą książkę. Kto nie chciałby znać odpowiedzi na zadane w tytule pytania? Ja chciałam, aż tak bardzo, że zajęło mi to 3 wieczory.

Autorem niniejszej książki jest doktor chorób wewnętrznych i endokrynologii oraz orędownik medycyny alternatywnej Deepak Chopra. Na podstawie własnych doświadczeń z odchudzaniem próbuje pokazać, że jego maksyma: "W życiu chodzi o spełnienie. Jeśli w twoim życiu brakuje spełnienia, twój żołądek nigdy nie zdoła zapełnić pustki" ma swoje uzasadnienie.

Jedni mówią, że przez żołądek do serca, a Chopra odpowiada: przez umysł do zdrowego ciała i nowego, lepszego ja.
Nic nie będzie działało na twój organizm jeśli obsesyjnie będziesz o tym myśleć.
Należy uzmysłowić sobie, że głód można okiełznać, nie musi być wrogiem, może być zaspokajany i ugłaskany, a ty nie musisz się objadać.

Autor zaprasza do eksperymentu: żyj przez 30 dni jego metodą umysł - ciało, nie przechodź na dietę, ciesz się tym, co cię otacza, odrzuć to, co w życiu złe, smutne, spójrz na nie inaczej. W zamian na kartach książki znajdziesz rady jak to zrobić, krok po kroku, a wspólnym sukcesem będzie twoje spełnienie fizyczne, emocjonalne i mentalne. I w końcu - zrozumiesz na czym polega dieta.

W kolejnych rozdziałach znajdziemy metody jak zmienić negatywne myśli, przekonania i nawyki żywieniowe na te pozytywne. Bardzo pomocny okazuje się rozdział na temat diety, usuwania toksyn z organizmu, osiągania równowagi organizmu.
Znajdziemy tutaj również dużo przepisów na lekkie potrawy: śniadania, zupy, obiady czy napoje.

Przeczytałam książkę z ogromną przyjemnością, bo nigdy wcześniej nie czytałam książki o diecie łączącej się z przemianą sposobu myślenia, która tak łatwo jest napisana. A sposoby, którymi można osiągnąć lepsze samopoczucie  bardzo przypadły mi do gustu.
Książka jest bardzo pozytywna :) i dała mi kopa, żeby coś w sobie zmienić.

Pani Małgosiu - dziękuję :)

Wydawnictwo ILLUMINATIO

8 komentarzy:

  1. Juz lubie ta ksiazke! A dlaczego juz pisze... otoz moj Maz juz dawno mi mowil, ze wiekszosc chorob sobie wmawiamy. Wszystko zaczyna sie w glowie. Niedawno pisalam o mojej tetnicy, ktora ostatnio byla mocno wyczuwalna, dosyc uprzykrzajaca zycie. Maz mowil..zapomnij, skup sie na czym innym , pomysl o czyms milych. Stres zjadal mnie od srodka. Kiedy problem zostal rozwiazany - po tetnicy ani sladu. W ogole jej nie czuje...
    Pozdrawiam serdecznie,
    Minia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam o tej Twojej tętnicy i cieszę się, że już minęło :)

      Buziaki :*

      Usuń
  2. osobiście uważam, że wiele tkwi w psychice! Naszej psychice, dlatego aspekt psychologiczny w tej książce tak strzał w 10 :)

    pozdrawiam, MG

    OdpowiedzUsuń
  3. Deepak Chopra. Nie słyszałam o nim, ale z imienia i nazwiska brzmi jak Hindus. Zresztą Chopra to jedno z najpopularniejszych nazwisk indyjskich i ja znam je głównie z uwagi na indyjskich filmowców. Yash Chopra, Priyanka Chopra...

    Cóż, może pora zapoznać się również z autorem książki panem Chopra? Dziękuję za namiar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest Hindusem, ale mieszka w Stanach. I tam prowadzi instytut swojego imienia :)
      Polecam się :)

      Usuń