.post blockquote { font-size: 20px; margin-bottom: 20px; line-height: 1.65em; font-weight: 300; padding: 20px 20px 20px 50px; color: #fff; font-family:Georgia; background: #77818d url(http://1.bp.blogspot.com/-rF0Te6xJ--8/VavkUYXc64I/AAAAAAAAHCI/SyxWvM2NYa4/s1600/cytat-4a.png) no-repeat 20px 0px; text-align:center; }

wtorek, 20 stycznia 2015

Kolekcja słów

Przestałam kolekcjonować i zbierać.
Nie wyszukuję już bibelotów, figurek, rzeczy, na których zbiera się kurz.
Zmądrzałam. Bo gdzie ja to zabiorę? Gdzie ja to położę? Już tyle rzeczy spakowanych mam w kartony, papiery. Poupychane w zakamarkach szaf. Bezwartościowe i po przodkach. Większość po rodzinie męża, które szkoda mu wyrzucić.

Od ostatniej klasy podstawówko kolekcjonuję cytaty. Słowa i słówka, większych i mniejszych osobistości. Cytaty z filmów i książek. 
Mam segregator z odręcznie zapisanymi wierszami i tekstami piosenek. 
Uwielbiałam i uwielbiam pisać odręcznie.
Swoje wiersze mam zapisane w jednym notatniku.
Cztery zeszyty słów mam w kolekcji

kolekcja

słowa

A może Ty też coś kolekcjonujesz i chcesz się tym podzielić?

38 komentarzy:

  1. Kiedyś o tym myślałam, nawet zaczęłam chyba, ale to stare czasy. Może warto by było wrócić do tego....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam i polecam :)
      Bardzo fajnie wraca się potem do niektórych słów i zdań.

      Usuń
  2. Wartościowe, bardzo. Zaimponowałaś mi. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł. Chyba zaadoptuję go sobie. Masz zapewne swoje ulubione cytaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :)
      Tak, mam ulubione cytaty i to bardzo dużo :)

      Usuń
  4. W dzisiejsztch czasach brakuje właśnie tych słów- niebanalnych i ciekawych. Piękna kolekcja prosto z serca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komputery i technologia powodują zubożenie słów nad czym bardzo ubolewam.
      Dziękuję :)

      Usuń
  5. też piszę wiersze :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno żadnego nie napisałam :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Słowa to chyba jedyne "rzeczy", które przetrwają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz piękny charakter pisma.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje kolekcje cytatów porozrzucane są po wszelkiego rodzaju notesach. Ale kolekcja samych książek na miejscu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcia i pierwsze rzeczy maluchów :)
    A z mojej młodości listy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze rzeczy Lilki też mam schowane,
      a listy, szczególnie te od i do męża - też :)

      Usuń
  10. Kolekcjonowanie słów - piękne :) Ja lubię kolekcjonować , zbierać stare przedmioty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy taki przedmiot ma swoją historię i przeszłość.

      Usuń
  11. Ja kolekcjonuję książki...:)
    Nie lubię wypożyczać, wolę kupić i nawet jeśli potem leży bezużytecznie to nic... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę :) Ograniczyłam bardzo mocno kupowanie książek.

      Usuń
  12. Ja kolekcjonuję wspomnienia... wspomnienia uwiecznione w kadrach, zapisane w postaci zdjęć. To wystarczy :)

    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. o kurcze, powinnaś to wydać ! niezła kolekcja

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawa kolekcja, szczególnie dla kogoś kto bardzo nie lubi pisać. Wszelkie próby kończyły się źle, a tego typu zeszyty pozostawały puste. Dobrze, że nie każdy je tak brzydko marnuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się je zapisywać, żeby nie leżały już bezczynnie :)

      Usuń
  15. Ciekawa kolekcja. Podziwiam wytrwałości, u mnie pasje szybko się kończą zwykle niestety, ale za to pasjonuję się też życiem codziennym i pracą, może dlatego jakoś inne rzeczy nie wciągają mnie zbytnio...
    A pismo masz piękne - wyraźne, przyjemnego kształtu - zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ta sobie trwa, chociaż już nie zapisuję tak systematycznie i wszystkiego.
      Dziękuję :) ale studia bardzo zniszczyły mi pismo i już nie jest takie ładne.

      Usuń
  16. Słowa są piękne więc czemu by ich nie kolekcjonować? :D Super pomysl! :)
    alicjadobry.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam zeszyt z tekstami szkolnymi. ;) Jakieś tam rozmowy na kartkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałyśmy z koleżanką podobny zeszyt, najpierw pisałyśmy a potem grałyśmy w nim w kółko i krzyżyk ;)

      Usuń
  18. ale Ty jesteś uporządkowana! to dobra cecha! zeszyty są bardzo vintage, wiesz? to skarb! ja też mam swój terminarz z lat licealnych z cytatami z czytanych książek i wierszy, i swoje wiersze nawet też mam ;) i piosenki, tłumaczone z ang. - no jakże by nie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uporządkowana tylko w zeszytach :D reszta już tak nie działa :D
      Wiem, że są vintage :)
      Oooo widzisz :D super zbiór :)

      Usuń

Cieszę się, że tutaj ze mną jesteś :)