czwartek, 22 stycznia 2015

Doceniam w sobie...

Trudne to zadanie, ot tak sobie napisać "doceniam w sobie 5 rzeczy..." o ile łatwiej napisać o tych negatywnych. Ciężko, oj ciężko... tym bardziej, że ja niekoniecznie się sama z sobą dobrze czuję, a to rzutuje na całokształt jak wiadomo.

Start!

1. Poczucie humoru.
Bardzo specyficzne, czasem bardzo ostre, czasem subtelne. Ale strzelone w sedno. Ostatnio z dystansem do siebie, stwierdziłam, że mnie już nic nie pomoże więc mogę się z siebie śmiać do woli. Dziecko nauczyło mnie spontaniczności w radości. Dobrze mi z tym :)

2. Praktyczność.
Tego nauczyło mnie życie. I różne dziwne sytuacje które się zdarzają.
Jest coś do zrobienia - robię i cieszę się zakończeniem. Przechodzę do następnej pracy, książki, zadania. Tak jest mi łatwiej, wcześniej był chaos ;)
W domu jest trochę gorzej, moją praktyczność weryfikuje dziecko. Długo nie umiałam się dopasować ;)

3. Empatia.
Pojechałam po całości. Ile ja się przez nią napłakałam, naprzeżywałam, rozemocjonowałam. To nie zawsze dobra cecha. Ale mam inne podejście do tego co mnie otacza. Potrafię postawić się w sytuacji innych osób, przeanalizować ich zachowanie. Pomaga mi to czasem zrozumieć świat. A czasem wręcz przeciwnie.

4. Cieszę się z małych rzeczy.
W szarym dniu szukam promienia słońca. Moje złoszczące się dziecko łaskoczę w małą piętę i czekam na uśmiech. Za oknem szukam rudej wiewiórki. A na ulicy kolorów.  Żeby nie zwariować jeszcze bardziej :)

5. Jak kocham to na zabój... na 1000% procent i do końca!!! a jak nie... to wiecie ;)

podróż przez życie

Ktoś chętny do poznania 5 cech  uczestników wyzwania?,

15 komentarzy:

  1. Magia! właśnie taką Cię znam i lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Certyfikat uwierzytelniający: Inka :*

      Usuń
  2. To.u mnie poczucie humoru poszło w zapomnienie ;) mając męża z czarnym humorem nic z tego nie kupuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. UUU... trudna humorystycznie sytuacja :D

      Usuń
  3. Naprawdę by napisać taki właśnie post trzeba poświęcić chwilę na refleksje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajęło mi to zdecydowanie więcej niż chwilę ;)

      Usuń
  4. Świetne cechy! Każda z tych zalet jest niezwykle wartościowa! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy zobaczyłam hasło "empatia" miałam napisać to co Ty napisałaś także "To nie zawsze dobra cecha", ale tak czy inaczej już od jakiegoś czasu wydajesz mi się dobrą i interesującą osobą, więc wierzę, że w Twoim wykonaniu to jak najbardziej pozytyw. Doceniaj siebie jak najczęściej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za ten komentarz :*
      Moja empatia jest bardzo silna, po urodzeniu dziecka, silniejsza.

      Usuń
  6. Piękne zdjęcie na końcu, a.poczucie humoru to fantastyczna cecha. Zazdroszczę Ci umiejętności cieszenia się z drobiazgów, ja nad tym jeszcze pracuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na zdjęciu - ja ;)
      Wszystko się da, życzę Ci, żebyś odkrywała niezliczoną ilość drobiazgów!

      Usuń
  7. Każdy z nas powinien sobie stworzyć taką listę albo poprosić o to bliską osobę i zaglądać do niej za każdym razem kiedy nam źle i kiedy mamy chwilę słabości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. To będzie moja lista na trudne dni :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz bardzo fajne cechy :) Lubię je.

    OdpowiedzUsuń