czwartek, 11 września 2014

Sierpniowe góry cz. 2

Całe moje dziecięce wspomnienia o górach to przede wszystkim poranki pachnące kawą inką i świeżym mlekiem, prosto od krowy. 
I jeszcze to, że tato mówił: "Słońce wstało u Józi" - i całe te lata u tej Józi, która na wzgórzu ma dom nadal, ale prawie go już nie widać, bo tak drzewa wyrosły - tam był dla mnie wschód słońca. Dotarło do mnie nie pierwszy raz, że tam nie ma wschodu, a zachód, a o poranku tylko słońce zaczyna na to  miejsce świecić, wychodząc zza góry na przeciwko. 
Magia dzieciństwa jednak działa!






Lila jest zbyt mała żeby pamiętać pierwszy smak jeżyn, zebrane parę kurek i uśmiechającego się do mnie z daleka maślaka. Szalone spacery, poranną rosę, pszczoły brzęczące w bukszpanie. I to że, jadła z apetytem wszystko, że babcia pozwalała się bawić różnymi różnościami. Że grzebała z koleżanką starszą o jakieś 8 lat w piasku i opowiadała swojej rówieśniczce, coś, co tylko one rozumiały w języku dzieci. 






Na spacerach towarzyszyły nam w porywach nawet trzy, a czasem cztery psy, te "wsiowe", bo nasza Luna została w domu ze swoim ukochanym panem.
Tyle mam zdjęć i opowieści z tych paru dni, że jeśli pozwolicie, jeszcze będzie kilka postów na ten temat :)

7 komentarzy:

  1. Piękne widoczki... jeżyny, maliny i grzybki... czego więcej można chcieć...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, że chcemy więcej. Cudowna są takie miejsca, w których spotykamy siebie z czasów dziecięcych. I te odkrycia, kiedy uświadamiamy sobie, że umysł dziecka płata jednak figle. Lila na razie jest mała, ale... Ale zbiór jeżyn po raz trzeci to już pewnie zapamięta :) I może Ona kiedyś też tam wróci, jako dorosła kobieta!

    Kochana, co do komentarza u mnie- ja ostatnio nic nie myślę :) Życie nabrało jakiegoś szalonego tempa, nie nadążam! :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne widoki, dzieci czasem pamiętają, Niuniek jak strzeli hasłem to najdalej sięgającą podróżą kolo dwóch latek jak miał :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie miejsca są jeszcze bardziej wyjątkowe właśnie wtedy gdy są z nimi związane wspaniałe wspomnienia z dzieciństwa :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tak kochasz góry, zapraszam serdecznie do mnie na Candy :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne :) Zazdraszczam i mam nadzieję, że w następnym sezonie sie uda :)

    OdpowiedzUsuń