.post blockquote { font-size: 20px; margin-bottom: 20px; line-height: 1.65em; font-weight: 300; padding: 20px 20px 20px 50px; color: #fff; font-family:Georgia; background: #77818d url(http://1.bp.blogspot.com/-rF0Te6xJ--8/VavkUYXc64I/AAAAAAAAHCI/SyxWvM2NYa4/s1600/cytat-4a.png) no-repeat 20px 0px; text-align:center; }

wtorek, 2 września 2014

O książce, która pachnie chlebem! Recepta na miłość. Barbara O'Neal.

Recepta na miłość. Barbara O'Neal.

W starym domu, odziedziczonym po babci Ramona co noc wypieka chleb, aby sprzedać go w swojej piekarni. Kiedy miała 15 lat zaszła w ciąże, a matka wysłała ją do ciotki u której poznała sekret najlepszego zaczynu, który stał się inspiracją dla jej pasji -  wypiekania chleba.

Teraz Ramona ma 40 lat, problemy finansowe, wieczne problemy rodzinne z matką i siostrą. Promykiem słońca jest jej dorosła córka, która znalazła się "na zakręcie" - w ciąży, mąż ranny w Afganistanie walczy o życie. Ramona musi zaopiekować się pasierbicą córki Katie. 

Na wszystkie problemy, które ją otaczają ma jedno rozwiązanie - pieczenie chleba. W nocnej ciszy, może pomyśleć, odprężyć się i działać dalej. Przy cudownych zapachach może zapomnieć o rzeczywistości albo zobaczyć ją w zupełnie innym świetle. 

Recepta na miłość to opowieść o trzech kobietach:
Ramonie, której nastoletnie macierzyństwo nauczyło miłości, pokazało nie tylko jego trudy ale i radości, które jako dorosła kobieta przekazuje swojej córce. Ramonie samotnej, która pragnie być również kochana przez mężczyznę, ale miłość nie zawsze idzie z nią w parze.

Katie, której matka narkomanka po raz kolejny ląduje w ośrodku, aby się leczyć, a dziewczynka musi odnaleźć się w zupełnie nowym miejscu zamieszkania, oraz nowej rzeczywistości. Musi nauczyć się ufać ludziom, którzy są dla niej życzliwi i chcą jej dobra. 

Sofii, która tuż przed porodem jedzie do Niemiec, aby być przy swoim rannym mężu, którego rokowania na dalsze życie nie są najlepsze.

To jest książka o miłości. Czyli totalnie babskie klimaty, które mnie nie rajcują, a od romansów uciekam w siną dal. Jednak lubię takie książki, które mają w sobie zapachy, smaki i obrazy. To książka, która od pierwszej strony pachnie chlebem, ciepłym wiatrem i kwiatami z ogródka babci!
Kiedy jeszcze doda się do tego bohaterów, którzy są tacy, że tu i teraz na wyciągnięcie ręki - to przepadłam zupełnie! Polecam!

"Zapadł zmrok. Wróciłam do środka i zaczęłam zagniatać chleb. Czułam jak kotłujące się we mnie emocje wolno opadają, a moja krew przestaje wrzeć. Nasadą dłoni ugniatałam brązową, lekko cętkowaną kulę ciasta i wiedziałam, że nie tylko ono stawało się coraz mniej sztywne i twarde, ale również mój kark. Uczucie zdenerwowania opuściło mnie i na powrót stałam się Ramoną." (str.165)

Recepta na miłość Barbara O'Neal
Wydanie: I 
Przekład: Agnieszka Kuc 
Oryginalny tytuł: How to Bake a perfect Life 
Data premiery: luty 2013 
Format: 123x197
Oprawa broszurowa ze skrzydłami 
Liczba stron: 528 
ISBN: 978-83-08-05060-6

2 komentarze:

  1. O i ja się chyba na nią skuszę. W każdym razie zapisana na listę "Do przeczytania" :-)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj ze mną jesteś :)