.post blockquote { font-size: 20px; margin-bottom: 20px; line-height: 1.65em; font-weight: 300; padding: 20px 20px 20px 50px; color: #fff; font-family:Georgia; background: #77818d url(http://1.bp.blogspot.com/-rF0Te6xJ--8/VavkUYXc64I/AAAAAAAAHCI/SyxWvM2NYa4/s1600/cytat-4a.png) no-repeat 20px 0px; text-align:center; }

środa, 23 kwietnia 2014

Wychowanie przez czytanie

Jeśli czytasz regularnie swojemu dziecku, najlepiej codziennie - budujesz jego poczucie wartości. 
Poświęcasz mu czas, składasz w całość jego emocje, określasz kim jest i kim się stanie.
Budujesz jego wartość. 
Wychowujesz.

Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego czytanie jest tak ważne dla rozwoju dziecka.
Jak czytać, żeby rozwijać.
Jak sprawić, żeby czytanie było przyjemnością, a nie karą lub znienawidzoną czynnością.
Co czytać - odpowiednio do wieku, żeby dzieci się nie bały, żeby było ciekawie.

Sięgnij po "Wychowanie przez czytanie" Ireny Koźmińskiej i Elżbiety Olszewskiej.

Myślałam, że to będzie nudny poradnik.
Bo jak można pisać ciekawie o tym, jak czytać. 
Nie lubię poradników.
Zdecydowanie ich nie czytam.

Zaskoczona jestem.
Miła niespodzianka, że jest ciekawie od samego początku, do ostatniej strony.
Panie Redaktorki łechcą ego rodziców. Uświadamiają, ile od nas zależy - całe kształtowanie małego człowieka. Od podstaw.
Jako rodzić - nie chcesz przecież tego spieprzyć. Ja sobie uświadomiłam, że nie chcę. 

20 minut dziennie to nie całe wieki. 
A uczą, wychowują, rozwijają wyobraźnię.
Czytaj mądrze. 
W dobie komputerów, mediów, zła.
Skłoń się ku dobrym wzorcom. 
I sam sięgnij po książkę. I czytaj.

A dziecku, czytaj na głos. 



Tytuł: Wychowanie przez czytanie
Autorki: Irena Koźmińska, Elżbieta Olszewska
Wydawnictwo: Świat Książki

O czytaniu dla dzieci: Cała Polska czyta dzieciom

Dziękuję za możliwość recenzji serwisowi BlogiMam.pl

15 komentarzy:

  1. O zdecydowanie muszę ją gdzieś dorwać! Bo na razie nasze czytanie wspólne czytanie kończy się wyrywaniem mi książek z ręki... A może za słabo się wczuwam? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz czytać i siedzieć gdzieś obok Tymka, niech on się bawi ale niech słucha Twojego głosu - to jest dobre rozwiązanie :) sugerowane przez książkę :)
      Bo u nas, też tak wygląda czytanie, Lila "przejmuje" książkę i najchętniej by ją zjadła ;)

      Usuń
  2. Ja czytam choć teraz pałeczkę przejął starszy syn...

    OdpowiedzUsuń
  3. ja czytam niemal od urodzenia Benowi i to jest właśnie codzienne czytanie po kilkadziesiąt minut, wiadomo czasem jest zainteresowany dłużej, czasem krócej, ale generalnie to lubi i mnie to bardzo cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprowadzamy nawyki od samego początku :)

      Usuń
  4. Ooo, chętnie bym się zaczytala:) Może pozyczysz w maju? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. KOlejna pozycja do kupienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też zamierzamy duźo czytać dzieciom. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytamy, czytamy, mam nadzieję, że Wikunia będzie lubiła czytanie tak jak ja:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem, że po czasie, ale muszę się dopisać, bo to bardzo moje klimaty:) Popieram!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ten post jeszcze kogoś przyciąga :)

      Usuń

Cieszę się, że tutaj ze mną jesteś :)