.post blockquote { font-size: 20px; margin-bottom: 20px; line-height: 1.65em; font-weight: 300; padding: 20px 20px 20px 50px; color: #fff; font-family:Georgia; background: #77818d url(http://1.bp.blogspot.com/-rF0Te6xJ--8/VavkUYXc64I/AAAAAAAAHCI/SyxWvM2NYa4/s1600/cytat-4a.png) no-repeat 20px 0px; text-align:center; }

wtorek, 15 kwietnia 2014

Mamo, bądź kobieca - Tydzień 5.


- Mama we własnym świecie -

Stoją na półce, jedne cienkie inne grube. W małym i dużym formacie.
Książki.
Różne.

Nie zawsze są to lepsze światy. Nie zawsze wesołe opowieści.
A czasem są takie, że próba opuszczenia bohaterów wydaje się niemożliwa.
Wciągają.
Po pas, po szyję.

Chcę iść z kimś w las i poznać jego tajemnicę.
Chcę iść, zobaczyć co go spotka na końcu drogi, którą przemierza.
Chcę spotkać jego rodzinę, znajomych i przyjaciół.
Chcę tam być.
A nie tutaj.

Zakochać się jak Ania z Zielonego Wzgórza, we wciąż takim samym Gilbercie.
Bawić się z dziećmi z Bullerbyn i czytać dziadziusiowi gazetę.
Pić z Wędrowyczem.
Być z Nurowską w Zakopanem.

Przeżywać "Sto lat samotności".
Płakać z "Bella Mafia".
Śmiać się z "Lesiem".

Odpływać w inne, książkowe światy lubię.

Gdyby ktoś chciał zajrzeć - zapraszam tutaj (Deszczowa Mia - Lubimy czytać)


12 komentarzy:

  1. Ja również jestem wielką fanką czytania... nie mogę już doczekać się kiedy będę mogła czytać książki swojemu Maluszkowi... :) Chociaż teraz skupiam się na pozycjach lekkich i przyjemnych bo jestem na wszelkie ZŁO nawet to pisane strasznie mocno wyczulona. Niewiele potrzeba by wprawić mnie w zły nastrój... :P

    OdpowiedzUsuń
  2. W ciąży jak zaczynałam czytać to od razu zasypiałam ;) a miałam ogromne plany czytelnicze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam książki :) Żałuję, że mam tak mało na nie czasu :( Do Marqueza przymierzam się od kilkunastu miesięcy, a wciąż leży i czeka - Wstyd...
    Najbardziej lubię takie, które poza ciekawą fabułą uczą - innej kultury, geografii, myślenia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 100 lat samotności to moja najukochańsza, najlepsza, najwartościowsza książka ever! Wracałam do niej wielokrotnie, także ten tego - POLECAM!

      Usuń
    2. Marqueza - obowiązkowo- sięgać i czytać!!! i jeszcze i jeszcze!

      Usuń
  4. Ja jestem istnym molem książkowym (a raczej byłam, przed erą dziecka;))Teraz tylko czekam na słońce. Spacer, park, ławka i książka, która już od tygodnia czeka w torbie wózkowej:) Moja ulubiona pora dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda pora dnia z książką :)
      Uwielbiam!

      Usuń
  5. mam takie fale na czytanie i wtedy mogłabym nosa nie odrywać, a potem spokojne morze i po jakimś czasie znów zbierają się fale...ale kocham książki stale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ksiazki maja dusze..polki az sie uginaja ale wyrzucic cos?- nigdy w zyciu!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie czytanie książek nie kręci, no chyba, że o wampirach, ale one są grube i nie mam na nie czasu :/

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj ze mną jesteś :)