środa, 15 sierpnia 2012

Jestem i moje domowe zapiekanki

Nie było mnie długo... przyznaje, że musiałam trochę odpocząć internetowo, różności pozałatwiać w realu ale o blogu nie zapomniałam! Wszystko co zrobiłam, wydłubałam i robię - mam w większości utrwalone na zdjęciach, powoli wrzucę i nadrobię zaległości :)

Bardzo dziękuję za Wasze komentarze, które pojawiają się pod moimi postami (archiwalnymi też - czytałam wszystkie!)
Witam nowych Obserwujących, których nazbierało się, ku mojemu zaskoczeniu całkiem sporo :)
Czytam Wasze blogi, odwiedzam w miarę nadrabiania zaległości - komentarze też zostawię :)

Żeby powrócić do blogowego świata, tym razem nie kartki, nie filc a zapraszam Was na smakowite zapiekanki!

Uwielbiam zapiekanki! Ale nie takie kupione w podejrzanej budce z napisem "kebab" mrożone i smakujące tekturą... nie, nie. Uwielbiam zapiekanki, które robię sama, a powstały po tym, jak nie mogłam się kiedyś doszukać smaku w czymś co nazywało się tylko zapiekanką :) Postanowiłam spróbować i do dzisiaj wychodzi mi to następująco:


Produkty:
3-4 kajzerki, albo małe bułeczki,
1/2 kg pieczarek,
cebula,
przyprawy: sól, pieprz
żółty ser w plasterkach
do smaku i ozdoby:
 kiszony ogórek, papryka, zielony ogórek - co kto lubi :) 

Przygotowanie:
Myjemy i obieramy pieczarki, kroimy je na małe plasterki; cebulę kroimy w kostkę (my z mężem lubimy dużo cebuli, więc daję całą- można mniej), na małej ilości oleju wszystko pod przykryciem dusimy. W między czasie podgrzewamy piekarnik do 140 st. Kiedy farsz jest gotowy układamy go na przekrojonych bułeczkach. Na wierzchu kładziemy ser. Całość zapiekamy w piekarniku przez 10 minut (cały czas kontrolujemy piekarnik). Po upieczeniu kładziemy na wierzch dodatki - ogórek kiszony, papryka, ketchup, majonez.
Zapiekanki podajemy ciepłe
Smacznego! 

Miłego wieczoru Wam życzę!

 

4 komentarze:

  1. widzę, ze nie tylko Ty mi ale i ja Tobie powinam patrzeć na łapki w kuchni :) wyglada pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem coś mi się ugotuje :) Wygląda, wygląda ale jak smakuje :D

      Usuń
  2. ...widać,że dobre musiały być, bo wyglądają naprawdę apetycznie i estetycznie :)
    Dziękuję za odwiedziny u mnie. Miło Cię widzieć :) Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń